tirsdag den 29. januar 2013

Reflektioner til forløb

Jeg er meget optaget af, hvordan de mange blogs, apps osv kan anvendes meningsfyldt i tyskundervisningen. En samtale med min 3g søn afslørede allerede en hvis metaltræthed på grund af alle de mange nye it-ideer, han er blevet præsenteret for i den senere tid!
Noget af arbejdet handler jo også om at gøre opgaverne visuelt spiselige. Hvis vi for meget old school rent grafisk, så tror jeg ikke det holder i længden.

Det kan selvfølgelig nemt blive noget pop....http://jazz.dk/#q=&s=&d=
men smart skal det se ud.
Ja, det blev ved reflektionerne. Mine 2g elever, som jeg storladent tilbød at lave deres præsentation af en komponist fra Wien og omegn ved hjælp af Screencast, takkede pænt nej. De var/er temmelig trætte af at lave den slags opgaver.....mange lærere har sat dem i sving med den slags. Tanken om i faget tysk at få blæst sine sprogfejl op på en skærm til skue for alle var meget afskrækkende. Så hvis jeg skal fortsætte med Screencast , skal det være som individuelle besvarelser, der kun skal ses af læreren!

1 kommentar:

  1. Han ligner en, som kunne trænge til en ordentlig omgang normalisering efter skoletid...

    SvarSlet